Regulamin reklamacji WCO
- Home
- /
- Regulamin reklamacji WCO
Regulamin Reklamacji
Wrocławskiego Centrum Okulistycznego
Markuszewski Markuszewska sp.k.
§ 1
Zakres obowiązywania i definicje
1. Niniejszy Regulamin określa zasady składania reklamacji co do świadczeń zdrowotnych udzielanych przez Wrocławskie Centrum Okulistyczne Markuszewski Markuszewska sp.k. z siedzibą we Wrocławiu (nr KRS: 0000956159; nr NIP: 8982220640; zwanego w dalszej części Regulaminu jako WCO) oraz produktów zakupionych w WCO.
2. Użyte w Regulaminie określenia oznaczają:
a) Świadczenie Zdrowotne – świadczenia udzielane przez WCO w ramach oferowanych przez WCO usług a służące zachowaniu, ratowaniu, przywracaniu lub poprawie zdrowia oraz inne działania medyczne wynikające z procesu leczenia lub przepisów odrębnych regulujących zasady ich wykonywania;
b) Pacjent – osoba zwracającą się o udzielenie Świadczeń Zdrowotnych lub korzystającą ze świadczeń zdrowotnych udzielanych przez WCO.
§ 2
Zasady zgłaszania Reklamacji
1. Reklamacje mogą być składane osobiście przez Pacjentów, ich przedstawicieli ustawowych lub upoważnionych pełnomocników.
2. Reklamacja może zostać złożona:
a) pisemnie, w siedzibie WCO przy ul. Zakładowej 11, 50-231 Wrocław;
b) pisemnie, listem poleconym nadanym na adres WCO: ul. Zakładowa 11, 50-231 Wrocław;
c) elektronicznie – na adres: wco@wco.com.pl
3. Reklamacja może zostać zgłoszona w terminie 2 lat od dnia udzielenia Świadczenia Zdrowotnego. Zalecane jest jednak niezwłoczne zgłoszenie Reklamacji.
4. Reklamacja powinna zawierać:
a) imię i nazwisko Pacjenta;
b) adres Pacjenta w celu doręczenia mu pisma zawierającego rozpatrzenie Reklamacji;
c) numer telefonu i adres e-mail Pacjenta, jeżeli nimi dysponuje;
d) treść Reklamacji, tj.:
-
datę udzielenia Świadczenia Zdrowotnego, co do którego Pacjent składa Reklamację;
-
imię i nazwisko osoby udzielającej Świadczenia Zdrowotnego lub która miała go udzielić lub osoby obsługującej Pacjenta;
-
opis okoliczności uzasadniających Reklamację;
-
żądanie Pacjenta;
-
dokumentację uzasadniającą treść Reklamacji;
-
pełnomocnictwo w przypadku, gdy Reklamację składa pełnomocnik Pacjenta;
-
podpis Pacjenta, jego przedstawiciela ustawowego lub pełnomocnika.
§ 3
Zasady rozpatrywania Reklamacji
1. WCO rozpatruje Reklamacje w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.
2. W uzasadnionych przypadkach WCO może zażądać uzupełnienia Reklamacji, w szczególności w przypadku braku elementów wskazanych w § 2 ust. 4, w terminie 14 dni.
3. W przypadku wskazanym w ust. 2 Reklamacja zostanie rozpatrzona w terminie 14 dni od dnia doręczenia danych uzupełniających Reklamację.
4. W przypadku gdy rozpatrzenie Reklamacji w terminie wskazanym w ust. 1 lub ust. 3 nie będzie możliwe WCO poinformuje osobę zgłaszającą Reklamacje, przed jego upływem, o okolicznościach uniemożliwiających jej rozpatrzenie w terminie.
5. W przypadku wskazanym w ust. 4 Reklamacja powinna zostać rozpatrzona niezwłocznie po ustaniu przeszkody, nie później niż w terminie 14 dni od jej ustania.
6. Rozpatrzenie Reklamacji następuje w formie pisemnej poprzez nadanie pisma na adres wskazany w treści Reklamacji. W przypadku wskazania przez Pacjenta adresu e-mail, pismo zawierające rozpatrzenie Reklamacji może zostać nadane również drogą elektroniczną.
7. Rozpatrzenie Reklamacji polega na przedstawieniu stanowiska WCO w zakresie treści Reklamacji oraz zgłoszonych żądań.
8. Reklamację rozpatrują współwłaściciele uprawnieni do reprezentacji WCO, Menadżer Zarządzający lub inna osoba upoważniona przez współwłaścicieli.
9. Dane osobowe niezbędne do przeprowadzenia procesu reklamacyjnego będą wykorzystywane zgodnie z polityką prywatności WCO.
10. Niezależnie od Reklamacji Pacjent ma prawo wnieść skargę do Rzecznika Praw Pacjenta w trybie Ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta.
§ 4
Reklamacje produktów
1. WCO prowadzi sprzedaż wyrobów medycznych.
2. Do zgłoszenia i rozpatrzenia reklamacji produktów wskazanych w ust. 1 stosuje się odpowiednio § 2 i 3 z zastrzeżeniem postanowień niniejszego paragrafu.
3. Reklamacja produktów zakupionych w WCO powinna zawierać:
a) imię i nazwisko Pacjenta;
b) adres Pacjenta w celu doręczenia mu pisma zawierającego rozpatrzenie Reklamacji;
c) numer telefonu i adres e-mail Pacjenta, jeżeli nimi dysponuje;
d) treść Reklamacji, tj.:
-
nazwę reklamowanego produktu;
-
opis okoliczności uzasadniających Reklamację;
-
żądanie Pacjenta;
-
pełnomocnictwo w przypadku, gdy Reklamację składa pełnomocnik Pacjenta;
-
podpis Pacjenta, jego przedstawiciela ustawowego lub pełnomocnika.
4. Pacjent może wyrazić zgodę na kierowanie korespondencji w zakresie rozpatrzenia reklamacji produktu, w tym decyzji WCO, wyłącznie na wskazany adres e-mail. W takiej sytuacji decyzję WCO nadaną droga mailową uznaje się za skutecznie doręczoną Pacjentowi.
5. W przypadku gdy z uwagi na konieczność uzyskania informacji od producenta rozpatrzenie reklamacji w terminie 14 dni nie będzie możliwe, WCO poinformuje Pacjenta o konieczności przedłużenia terminu do rozpatrzenia reklamacji.
6. Reklamacja produktów zakupionych w WCO wymaga dostarczenia reklamowanego produktu.
7. Reklamacja produktów zakupionych w WCO może zostać zgłoszona w terminie 2 lat od dnia sprzedaży. Zalecane jest niezwłoczne zgłoszenie Reklamacji.
8. Uwzględnienie reklamacji wyrobów medycznych zakupionych w WCO jest możliwe tylko w wypadku stwierdzenia wady jakościowej, niewłaściwego wydania (np. w innej dawce; wydania produktu o niewłaściwych parametrach) lub jego sfałszowania.
9. W przypadku gdy produkt nosi ślady użytkowania, nie podlega on reklamacji. W szczególności WCO nie przyjmuje zwrotu soczewek kontaktowych i płynów do soczewek, których fabryczne opakowania są naruszone.
10. Uwzględnienie reklamacji może polegać na zwrocie ceny produktu lub wymianie go na nowy, według życzenia Pacjenta.
§ 5
Postanowienia końcowe
1. Zmiany i uzupełnienia do niniejszego Regulaminu wprowadzane będą na bieżąco w miarę zachodzących zmian w strukturze organizacyjnej WCO oraz zmian zachodzących w wyniku obowiązywania nowych przepisów prawa.
2. Niniejszy Regulamin może zostać zmieniony przez wspólników Wrocławskiego Centrum Okulistycznego Markuszewski Markuszewska sp.k. z siedzibą we Wrocławiu.
3. Regulamin wchodzi w życie z dniem zatwierdzenia przez wspólników Wrocławskiego Centrum Okulistycznego Markuszewski Markuszewska sp.k. z siedzibą we Wrocławiu.
Zatwierdzono dnia 09-04-2025 r.